Nicotto Town


イワナくんヤマメちゃんいらっしゃ~い


Lost Names


 Suddenly, I've been offered a special hard work.The days are 12/4~8.
 I may die if The Lord permit. I prayed for three days, and today fast.
 I prayed last night, "Oh, Lord. I'm so weak and I have little ability to success this misson. But all is your , your mission..."
 By the way, every person has "the first memory of one's experience". The novel "Lost Names" is very famous all over the world except Japan. You can get Amazon.
 In this novel,the boy's experience was so , so hard that we couldn't understand.Novel, but isn't simple novel.
 So, I also have my first experience. That was, maybe I was two or three years old, Americnan millitary officer held me in his arm, I felt so warm and comfort.
 After over 40years later, 2010/5/14. I worked on the convention held in Tokyo, Nakano.
 In their history, American first apologized for falling two atomic bombs officially. I thought, "I teturned to my profit to the States".
 The man maybe has a experience, my master offered, I must help the man, it' no reason, so simple.
 But The Lord suggested me, "You must prepare elaborately, reserch, analysis, and fight calmly. Be strong and courageous.
You're in heaven both on the ground and near me"
 Thank you for reading my witness and determination.
 With Scripture and Prayer, I prepare and fight.
 If I return to the heaven at the first of December, 2012...
 Please remember, "Iwataro, an idiot OYAJI lived in Nikotto-town for about three years".
 So, I'm a peacemaker.

アバター
2012/12/18 20:55
「名を喪って」読み終わりました。
とても良い本を教えていただきありがとうございました。
父と子の関係、クリスチャンだからこそ理解できる箇所も多いですね。
アバター
2012/11/26 22:25
どんなに心が揺らいでも、足が地面に付く限り、生きて居る現実がある。
泣くな、とは言わないし、笑うな、とも言えない。
立ち上がれないなら足を止めて、呼吸を整えればいい。吐き出す事はとても大事ですよ。
生命はね、常に生きる事を望んでいる。老い衰える直前ですら。


それでもしっかりと、貴方を温かく見てくれている大勢の人が居る事を忘れないで下さいまし。
 以上。

…他人にとやかく言える筋合いは無い事が発覚したバカ猫 ̄▽ ̄;ですけどね
アバター
2012/11/26 20:23
ご友人の死の哀悼申し上げます。
良いご奉仕ができますように。

男性がうろたえているのを見るのは確かにかっこよくないけれど
(私はお産のたちあいを断ったわw)
葬儀で思い出を述べたりするのは他の方のなぐさめになるのではないでしょうか。
ローマ12:15
宣教のために知識のツールがあっても大切なのは心。
人の痛みや喜びに寄り添える心がなくては神の言葉を唱えてもむなしい。
イエス様もラザロの死に涙を流されたではないですか(不信仰を嘆いての涙の意もありますが)


お出かけのことですが、岩さんの体調は心配です。
そのことを考えれば、普通はありえないように思えます。
でも、行くのですね^^
私にはわからないことばかりだけれど。
Ⅱコリント12:9,10

元気にもどってきて、ニコのみんなで笑えるブログ書いてください。

アバター
2012/11/26 12:15
検索したらローマ書第12章4ー8節がでてきました。

12:4 一つのからだには多くの器官があって、すべての器官が同じ働きはしないのと同じように、

12:5 大ぜいいる私たちも、キリストにあって一つのからだであり、ひとりひとり互いに器官なのです。

12:6 私たちは、与えられた恵みに従って、異なった賜物を持っているので、もしそれが預言であれば、その信仰に応じて預言しなさい。 

12:7 奉仕であれば奉仕し、教える人であれば教えなさい。

12:8 勧めをする人であれば勧め、分け与える人は惜しまずに分け与え、指導する人は熱心に指導し、慈善を行なう人は喜んでそれをしなさい。

アバター
2012/11/25 20:41
主に従い通すことが私たちの喜びです。
祈った期間が十分かどうかちょっと疑問ですが、もしそれでお答えをいただいたと確信できるなら
大切な働きができますように(祈り)
この文にはmissonnの内容は書かれてないですよね?

一応自分で読んでみたけど(こんなの大学受験以来だよ!ムカッ!)
小説の内容もはっきりわからないし。
なんで原爆の話が出てくるか理解できない。
たぶん日本語で書かれていてもわかりにくい内容なのでしょうか。

なんで「heaven」
じ〇〇教するの・・・・?
アバター
2012/11/25 18:29
 訳分からん事言ってないで、ニコタに帰っといでよ ^-^/~~
アバター
2012/11/25 18:24
あ、そうなんですか?

・・・全然解読できないです

む、むずかしい(;´д`)
アバター
2012/11/25 18:18
あぐわっ

・・・・英語は無理なんです
ちょっとがんばって解読してみます・・・



月別アーカイブ

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010


Copyright © 2024 SMILE-LAB Co., Ltd. All Rights Reserved.